6/23/2017

ENiESA meet blue animal

  


Eniesa krstí album MEEET BLUE ANIMAL


V júni 2016 bol pokrstený Eniesin druhý autorský album domoRAJ. Až na jednu skladbu v svahilčine, bol plný slovenských textov a rozprával o domove, raji v duši mladej slovenskej speváčky a skladateľky. 

Už po roku prichádza Eniesa s ďalšími skladbami spojenými pod titulom Meet Blue Animal. Všetky nápady vznikli v novom košickom štúdiu Undergroove Records v blízkej spolupráci s členom Eniesinej kapely Le´Murs, Palkom Jeňom, ktorý album spoluaranžoval, produkoval a nahrával. Prináša na tento modrý album modernejší zvuk, ktorý preniká k viacerým poslúcháčom. „Meet Blue Animal je o mojej ceste do Košíc, o tom ako som sa presťahovala späť do svojho rodného mesta, naspäť k svojim koreňom, z ktorých vychádza väčšina mojej inšpirácie. Rovnako ako môj život v poslednom roku, tak aj moja tvorba je v poslednej dobe intenzívne rozlietaná do všetkých smerov.“ 

Tvorba na Meet Blue Animal je rozmanitejšia, ďalej od stredu a jemného flowu, ktorý charakterizoval predošlý album. Skladby sú buď smutnejšie a temnejšie alebo veselšie a tanečnejšie ako na domoRAJi. Album charakterizuje väčší počet nástrojov, ktoré tentokrát okrem tvorcov obsluhovali viacerí hostia ako Peter Tomko (Marián Čekovský, Los Massakeros,...), Peter Tóth (Observatórium P. Tótha, Los Massakeros), Tomi Beneš (Jazzabell, Bobova diéta), Jozef Zima (Peter Bič Projekt), Braňo Valanský (The Swines), Matej Lazár (Jazzabell, Cha Bud), Stano Palúch (Miloraj), David Kollar a Martin Geišberg. 

„Modrotvor - modrý tvor, modrý tapír je pre mňa mystický zver, ktorý charakterizuje môj momentálny stav, pocit. Tak zniem v posledných dňoch, týždňoch, mesiacoch a cítim sa vo svojej koži zas sama sebou. Som prekvapená, kam až sa nám pri tvorení podarilo zájsť a veľmi sa teším na to, kedy privítame modrého tvora vo svete, do ktorého vyrazí modrou sfarbiť vaše ušné svety." 

Meet Blue Animal pokrstí viac miest a viac umelcov, čo ho vyprevadia na cestu do sveta. (Promo text - Flame Bar)

























www.eniesa.net




oh eniesa....

No comments:

Post a Comment