KEN HENSLEY solo tour 2o12
15.12. Melodka, Brno
16.12. Nová Chmelnice, Praha
Ken Hensley discography @ Heepfiles.net
Ken Hensley official website
Ken Hensley je jedním z největších autorů rockové historie, a byl by jím, i kdyby po roce 1970 už nic nenapsal. Poloakustická skladba Lady in Black s hymnickým bezeslovným refrénem, vydaná na druhém albu Uriah Heep s názvem Salisbury, mu zajistila nehynoucí slávu. Hensley toho má ovšem na kontě podstatně víc. Už ve své první profi kapele The Gods (1965-69), která byla z dnešního pohledu líhní talentů - hráli v ní budoucí kytarista Rolling Stones Mick Taylor, basista a kytarista Greg Lake (King Crimson, ELP), další baskytarista John Glascock (Jethro Tull) a bubeník Lee Kerslake (Uriah Heep), se Ken výrazně projevoval jako kytarista, klávesista, zpěvák a autor.
Během deseti let s Uriah Heep pak svůj talent rozvinul naplno. Třinácti studiovým albům dominuje Hensleyho skladatelský vklad - je autorem takřka 90% hudby i textů. Jeho nezaměnitelná hra na hammondky (a později i střídmě použité syntezátory) spoludefinuje zvuk UH, odlišný od generačních souputníků jako Deep Purple, Black Sabbath nebo Led Zeppelin. Nezanedbatelná je i Kenova občasná hra na kytaru a podíl na bohatých vícehlasých vokálech, které zůstávají další ochrannou známkou kapely. Relativně vzácně využil Hensley v Uriah Heep svůj osobitý vokální projev jako sólista, což je ale v přítomností mimořádných hlasů Davida Byrona a později Johna Lawtona pochopitelné. Navíc jeho pěvecký styl byl tomu Byronovu velmi podobný (jak se ovšem později ukázalo, Byron své vokální ornamenty často vytvářel na základě Kenových demonahrávek), takže mnozí (včetně mě) možná dlouho nerozeznali, čí hlas kdy zní. Ten uhrančivý v Lady in Black patří každopádně Hensleymu. Nádherný je i jeho duet s Byronem ve dvojskladbě The Spell / Paradise, uzavírající vrcholné album Demons and Wizards z roku 1972, a do třetice musím jmenovat i titulní skladbu alba Firefly z roku 1977, prvního s Johnem Lawtonem u mikrofonu.
Je tedy jasné, že bez Kena Hensleho by Uriah Heep sotva byli tím, čím jsou. Právem mají v jejich repertoáru po dlouhá léta místo skladby jako July Morning, Easy Livin', The Wizard, Circle Of Hands nebo Stealin', takže i třicet let po odchodu z kapely je Ken na koncertech nejhranějším autorem.
Tvůrčí přetlak kompenzoval Hensley už v době svého působení v UH sólovými alby. To první vydal v roce 1973 pod názvem Proud Words On A Dusty Shelf, o dva roky později následovalo Eager To Please. Obě představují pomyslné další odstíny nevšedního talentu, vedle rockových poloh a nádherných balad také s jemnými názvuky country rocku. Třetí deska Free Spirit, vydaná v době Hensleyho odchodu od UH v roce 1980, signalizuje jistou tvůrčí krizi. Velký náčelník pak odešel do Spojených států a tam se na pár let přidal k boogie rockerům Blackfoot, u nichž se trochu ztrácel. A když se v roce 1985 dověděl o smrti původního zpěváka Uriah Heep Davida Byrona, na dlouho nechal hudby úplně. Byrona zabil nekontrolovatelný alkoholismus, sám Hensley se po většinu 70. let potýkal se závislostí na kokainu.
Nová éra Kenovy hudební dráhy přicházela pomalu. Koncem 80. let hostoval coby hráč na hammondy na albech kapel W.A.S.P. a Cinderella. Velkou motivací pro něj bylo v roce 1994 vydání CD From Time To Time, obsahujícího Hensleyho demonhrávky a jiné nevydané skladby z let 1972-1982. Kolekce obsahuje i nejranější verze několika skladeb Uriah Heep a dokazuje, jak velký kus talentu tohoto muže zůstával světu ještě skryt. Hned poté začal Hensley pracovat na novém albu, natočeném převážně s americkými spoluhráči a vydaném roku 1999 pod názvem A Glimpse Of Glory. V roce 2oo2 následovalo Running Blind a o rok později, po přesunu do Španělska, zatím asi nejlepší album Hensleyho nové éry, The Last Dance. A mnoho koncertů po světě, především ve Skandinávii a bývalém Sovětském svazu. S ruskými hudebníky a malou pomocí symfonického orchestru natočil Ken v roce 2oo4 nové verze dvanácti skladeb Uriah Heep na album The Wizard's Diary Volume One, se španělskými kolegy pak pod názvem Cold Autumn Sunday (2oo5) kolekci nových verzí skladeb ze svých první tří sólovek plus jednu novou baladu a zásadní úpravu písně Send Me An Angel, kterou přispěl do repertoáru Blackfoot. A málem bych zapomněl na příležitostný The Hensley / Lawton Band (ke dvěma jmenovaným se v něm připojil i první basista UH Paul Newton), který se zatím prezentoval živými nahrávkami The Return a Salisbury Live In Concert (DVD společně s orchestrem a německým coverbandem Easy Livin') z roku 2oo1.
V roce 2oo7 vychází album Blood On The Highway s podtitulem The Ken Hensley Story, na němž se hlavní protagonista (ročník 1945) vypořádává se svou minulostí rockové hvězdy. Hostujícími sólisty jsou na této mimořádně zdařilé a mnohovrstevnaté kolekci John Lawton, Glenn Hughes, Jorn Lande a Eve Gallagher, Další album Faster (2o11) je plodem Kenovy spolupráce s norskými Live Fire, kteří jsou v posledních letech jeho hlavní kapelou (vstoupil s nimi několikrát i v ČR, obal alba je prací českého výtvarníka Karla Kopice). Na letošní intimní kolekci nových balad The Love & Other Mysteries se podíleli opět hudebníci ze Španělska a několik hostujících vokalistů.
Při svých sólových koncertech, jen s klávesami a kytarou, má tedy Ken Hensley rozhodně z čeho vybírat. Navíc budou vystoupení předcházet diskuse s návštěvníky, takže se můžeme zeptat na co chceme :-)
Kena Hensleyho k nám přiváži agentura Ozzy a Potkan!
ooo
fantasy in silence .. or RETURN TO REMEMBERiNG
{on purpose compilation of Heep tracks from 1972-77, covering Ken's most intense moments within band frame, with lyrics}
Footprints In The Snow / Circus / The Easy Road / Wonderworld / Return To Fantasy / Paradise / The Spell / Weep In Silence / Confession / Your Turn To Remember / Firefly
[from the albums High and Mighty, Sweet Freedom, Wonderworld, Return To Fantasy, Demons and Wizards & Firefly] > > >download HERE
c
15.12. Melodka, Brno
16.12. Nová Chmelnice, Praha
Ken Hensley discography @ Heepfiles.net
Ken Hensley official website
Ken Hensley je jedním z největších autorů rockové historie, a byl by jím, i kdyby po roce 1970 už nic nenapsal. Poloakustická skladba Lady in Black s hymnickým bezeslovným refrénem, vydaná na druhém albu Uriah Heep s názvem Salisbury, mu zajistila nehynoucí slávu. Hensley toho má ovšem na kontě podstatně víc. Už ve své první profi kapele The Gods (1965-69), která byla z dnešního pohledu líhní talentů - hráli v ní budoucí kytarista Rolling Stones Mick Taylor, basista a kytarista Greg Lake (King Crimson, ELP), další baskytarista John Glascock (Jethro Tull) a bubeník Lee Kerslake (Uriah Heep), se Ken výrazně projevoval jako kytarista, klávesista, zpěvák a autor.
Během deseti let s Uriah Heep pak svůj talent rozvinul naplno. Třinácti studiovým albům dominuje Hensleyho skladatelský vklad - je autorem takřka 90% hudby i textů. Jeho nezaměnitelná hra na hammondky (a později i střídmě použité syntezátory) spoludefinuje zvuk UH, odlišný od generačních souputníků jako Deep Purple, Black Sabbath nebo Led Zeppelin. Nezanedbatelná je i Kenova občasná hra na kytaru a podíl na bohatých vícehlasých vokálech, které zůstávají další ochrannou známkou kapely. Relativně vzácně využil Hensley v Uriah Heep svůj osobitý vokální projev jako sólista, což je ale v přítomností mimořádných hlasů Davida Byrona a později Johna Lawtona pochopitelné. Navíc jeho pěvecký styl byl tomu Byronovu velmi podobný (jak se ovšem později ukázalo, Byron své vokální ornamenty často vytvářel na základě Kenových demonahrávek), takže mnozí (včetně mě) možná dlouho nerozeznali, čí hlas kdy zní. Ten uhrančivý v Lady in Black patří každopádně Hensleymu. Nádherný je i jeho duet s Byronem ve dvojskladbě The Spell / Paradise, uzavírající vrcholné album Demons and Wizards z roku 1972, a do třetice musím jmenovat i titulní skladbu alba Firefly z roku 1977, prvního s Johnem Lawtonem u mikrofonu.
Je tedy jasné, že bez Kena Hensleho by Uriah Heep sotva byli tím, čím jsou. Právem mají v jejich repertoáru po dlouhá léta místo skladby jako July Morning, Easy Livin', The Wizard, Circle Of Hands nebo Stealin', takže i třicet let po odchodu z kapely je Ken na koncertech nejhranějším autorem.
Tvůrčí přetlak kompenzoval Hensley už v době svého působení v UH sólovými alby. To první vydal v roce 1973 pod názvem Proud Words On A Dusty Shelf, o dva roky později následovalo Eager To Please. Obě představují pomyslné další odstíny nevšedního talentu, vedle rockových poloh a nádherných balad také s jemnými názvuky country rocku. Třetí deska Free Spirit, vydaná v době Hensleyho odchodu od UH v roce 1980, signalizuje jistou tvůrčí krizi. Velký náčelník pak odešel do Spojených států a tam se na pár let přidal k boogie rockerům Blackfoot, u nichž se trochu ztrácel. A když se v roce 1985 dověděl o smrti původního zpěváka Uriah Heep Davida Byrona, na dlouho nechal hudby úplně. Byrona zabil nekontrolovatelný alkoholismus, sám Hensley se po většinu 70. let potýkal se závislostí na kokainu.
Nová éra Kenovy hudební dráhy přicházela pomalu. Koncem 80. let hostoval coby hráč na hammondy na albech kapel W.A.S.P. a Cinderella. Velkou motivací pro něj bylo v roce 1994 vydání CD From Time To Time, obsahujícího Hensleyho demonhrávky a jiné nevydané skladby z let 1972-1982. Kolekce obsahuje i nejranější verze několika skladeb Uriah Heep a dokazuje, jak velký kus talentu tohoto muže zůstával světu ještě skryt. Hned poté začal Hensley pracovat na novém albu, natočeném převážně s americkými spoluhráči a vydaném roku 1999 pod názvem A Glimpse Of Glory. V roce 2oo2 následovalo Running Blind a o rok později, po přesunu do Španělska, zatím asi nejlepší album Hensleyho nové éry, The Last Dance. A mnoho koncertů po světě, především ve Skandinávii a bývalém Sovětském svazu. S ruskými hudebníky a malou pomocí symfonického orchestru natočil Ken v roce 2oo4 nové verze dvanácti skladeb Uriah Heep na album The Wizard's Diary Volume One, se španělskými kolegy pak pod názvem Cold Autumn Sunday (2oo5) kolekci nových verzí skladeb ze svých první tří sólovek plus jednu novou baladu a zásadní úpravu písně Send Me An Angel, kterou přispěl do repertoáru Blackfoot. A málem bych zapomněl na příležitostný The Hensley / Lawton Band (ke dvěma jmenovaným se v něm připojil i první basista UH Paul Newton), který se zatím prezentoval živými nahrávkami The Return a Salisbury Live In Concert (DVD společně s orchestrem a německým coverbandem Easy Livin') z roku 2oo1.
V roce 2oo7 vychází album Blood On The Highway s podtitulem The Ken Hensley Story, na němž se hlavní protagonista (ročník 1945) vypořádává se svou minulostí rockové hvězdy. Hostujícími sólisty jsou na této mimořádně zdařilé a mnohovrstevnaté kolekci John Lawton, Glenn Hughes, Jorn Lande a Eve Gallagher, Další album Faster (2o11) je plodem Kenovy spolupráce s norskými Live Fire, kteří jsou v posledních letech jeho hlavní kapelou (vstoupil s nimi několikrát i v ČR, obal alba je prací českého výtvarníka Karla Kopice). Na letošní intimní kolekci nových balad The Love & Other Mysteries se podíleli opět hudebníci ze Španělska a několik hostujících vokalistů.
Při svých sólových koncertech, jen s klávesami a kytarou, má tedy Ken Hensley rozhodně z čeho vybírat. Navíc budou vystoupení předcházet diskuse s návštěvníky, takže se můžeme zeptat na co chceme :-)
Kena Hensleyho k nám přiváži agentura Ozzy a Potkan!
ooo
fantasy in silence .. or RETURN TO REMEMBERiNG
{on purpose compilation of Heep tracks from 1972-77, covering Ken's most intense moments within band frame, with lyrics}
Footprints In The Snow / Circus / The Easy Road / Wonderworld / Return To Fantasy / Paradise / The Spell / Weep In Silence / Confession / Your Turn To Remember / Firefly
[from the albums High and Mighty, Sweet Freedom, Wonderworld, Return To Fantasy, Demons and Wizards & Firefly] > > >download HERE
c
No comments:
Post a Comment